Acest site necesită browser-ul să fie activat JavaScript.
Vă rugăm să activați JavaScript și să reîncărcați această pagină.
Site-ul necesită browser-ul pentru a activa cookie-urile pentru a se autentifica.
Vă rugăm să activați cookie-urile și reîncărcați această pagină.
Carte romana
Carte rusa
Carte engleza
Vezi toate cartile
Top branduri cosmetica
Cosmetica Coreeana
Machiaj
Ingrijire ten
Ingrijire par
Ingrijire corp
Produse de baie
Igiena orala
Igiena intima
Igiena sexuala
Cosmetice barbati
Seturi cadou
Naturale si organice
Vezi toate cosmeticele
Top branduri dermatocosmetica
Protectie solara
Seturi cadou si pachete promo
Parfumuri pentru femei
Top branduri femei
Premium brands femei
Parfumuri unisex
Vezi toate parfumurile
Parfumuri pentru barbati
Top branduri barbati
Premium brands barbati
Jucarii si jocuri
Hrana si articole copii
Scutece si servetele
Rechizite si papetarie
Vezi toate produsele
Genti & Accesorii
Bijuterii
Ochelari de soare femei
Ochelari de soare barbati
Top Branduri Genti
Top Branduri Bijuterii
Rame ochelari
Vezi toti ochelarii de soare
Imbracaminte
Ceasuri de dama
Top branduri Ceasuri de Dama
Ceasuri barbatesti
Top branduri Ceasuri Barbatesti
Vezi toate ceasurile
Nutritie & Suplimente
Branduri
Curatenie si intretinere
Bucatarie si servirea mesei
Textile camera
Covoare
Decoratiuni
Andres NygrenEros si agape. Prefaceri ale iubirii crestine
în Pickup Point de la 599.99 MDL
în 14 de zile
înainte de plată
Daca ideea de agape este ca un parau care, in istoria crestinismului, curge pe un fagas extrem de ingust, iar uneori pare ca se pierde cu totul, eros-ul este fluviul larg ce se revarsa din albie, matura totul in urma lui si, de aceea, nici nu poate fi stavilit teoretic si incadrat sistematic, iar cand patrunde in crestinism cauta sa clatine agape si sa-i ia locul.Istoria motivului crestin al iubirii nu se poate schita drept o singura linie continua. Dimpotriva, e un proces in decursul caruia motivul agape intalneste mereu si mereu motivul eros, iar itele lor sunt atat de intretesute, incat e aproape cu neputinta sa le despartim clar.Istoria ideii de agape se afla in fata noastra ca o drama plina de suspans, care, s-ar putea spune, alcatuieste povestea de culise a istoriei crestinismului.Eros-ul e dorinta, nazuinta, agape e jertfa.Eros-ul tinde in sus, agape coboara.Eros-ul e calea omului spre Dumnezeu, agape e calea lui Dumnezeu spre om.Eros-ul e stradanie, agape e har.Eros-ul e iubire egocentrica, cea mai inalta, mai nobila si mai sublimata afirmare de sine a omului, agape e iubire dezinteresata, "nu cauta ale sale", e daruire de sine.Eros-ul vrea sa-si castige viata, sa devina divin, nemuritor, agape traieste viata lui Dumnezeu, indrazneste "sa-si piarda viata".Eros-ul e in primul rand iubirea omului, ale carui chip si asemanare le poarta; agape poarta chipul si asemanarea iubirii lui Dumnezeu, caci "Dumnezeu este agape".Eros-ul isi are temeiul in calitatea, frumusetea si valoarea obiectului sau, nu e spontan, ci dobandit si motivat; agape e suverana fata de obiectul ei, se indreapta "si spre cei rai, si spre cei buni", e o iubire spontana, curgatoare, lipsita de motivatie.Eros-ul constata valoarea obiectului sau si-l iubeste, agape isi iubeste obiectul si prin asta ii creeaza valoarea.Ce nu va fi cucerit de iubirea-agape care se daruieste neconditionat nu poate fi cucerit deloc. - ANDERS NYGRENMarele merit al lui Nygren este, dupa parerea mea, faptul ca ne-a dat un nou instrument de gandire: e atat de convenabil si de edificator sa putem vorbi (si deci gandi) despre cele doua elemente ale iubirii sub forma Eros si agape. - C.S. LEWIS
Am aprecia părerea ta! Evaluați acest produs
Nu există comentarii de la alți utilizatori.