Acest site necesită browser-ul să fie activat JavaScript.
Vă rugăm să activați JavaScript și să reîncărcați această pagină.
Site-ul necesită browser-ul pentru a activa cookie-urile pentru a se autentifica.
Vă rugăm să activați cookie-urile și reîncărcați această pagină.
Carte romana
Carte rusa
Carte engleza
Vezi toate cartile
Top branduri cosmetica
Cosmetica Coreeana
Machiaj
Ingrijire ten
Ingrijire par
Ingrijire corp
Produse de baie
Igiena orala
Igiena intima
Igiena sexuala
Cosmetice barbati
Seturi cadou
Naturale si organice
Vezi toate cosmeticele
Top branduri dermatocosmetica
Protectie solara
Seturi cadou si pachete promo
Parfumuri pentru femei
Top branduri femei
Premium brands femei
Parfumuri unisex
Vezi toate parfumurile
Parfumuri pentru barbati
Top branduri barbati
Premium brands barbati
Jucarii si jocuri
Hrana si articole copii
Scutece si servetele
Rechizite si papetarie
Vezi toate produsele
Nutritie & Suplimente
Branduri
Eugen SimionPosteritatea critica a lui Eugen Lovinescu
în Pickup Point de la 599.99 MDL
în 14 de zile
înainte de plată
Cartea nu e doar o reconstituire a principalelor momente ale posteritatii lui Lovinescu, nu e doar un gest de bilant, de privire peste umar, de explicare sau justificare a propriului program critic (asa cum proceda insusi Lovinescu in Memorii). Este si asta, dar e mai ales o provocare. Autorul defineste transant miezul discutiei: autonomia esteticului reprezinta principala problema a criticii literare; „renuntand la autonomia esteticului renuntam, in fapt, la literatura”. Lovinescu este un simbol al devotamentului pentru estetic.
Posteritatea sa a fost una accidentata, adesea dramatica: la inceput l-au contestat contemporani precum Iorga si traditionalistii, dar si unii autori iesiti din cenaclul sau; l-a contestat, vehement nu o data, marele rival, G. Calinescu. Cand programul sau a devenit castigator, cand literatura i-a confirmat teoriile, cand s-a asezat conform directiei sale, spre modernitate, a venit comunismul, care l-a interzis decenii la rand. A revenit gratie generatiei criticilor saizecisti (Eugen Simion are un merit aparte, cu monografia pe care i-a dedicat-o in 1971), care si l-au fixat, alaturi de Mariorescu si Calinescu, drept model. Paradoxal, aceasta a fost cea mai buna perioada a posteritatii sale critice: cea dintre 1965 si 1989, cand directia a fost cea corecta, in pofida unor atentate la autonomia esteticului, orchestrate de Partid (cazul protocronismului).
Am aprecia părerea ta! Evaluați acest produs
Nu există comentarii de la alți utilizatori.