Acest site necesită browser-ul să fie activat JavaScript.
Vă rugăm să activați JavaScript și să reîncărcați această pagină.
Site-ul necesită browser-ul pentru a activa cookie-urile pentru a se autentifica.
Vă rugăm să activați cookie-urile și reîncărcați această pagină.
Carte romana
Carte rusa
Carte engleza
Vezi toate cartile
Top branduri cosmetica
Cosmetica Coreeana
Machiaj
Ingrijire ten
Ingrijire par
Ingrijire corp
Produse de baie
Igiena orala
Igiena intima
Igiena sexuala
Cosmetice barbati
Seturi cadou
Naturale si organice
Vezi toate cosmeticele
Top branduri dermatocosmetica
Protectie solara
Seturi cadou si pachete promo
Parfumuri pentru femei
Top branduri femei
Premium brands femei
Parfumuri unisex
Vezi toate parfumurile
Parfumuri pentru barbati
Top branduri barbati
Premium brands barbati
Jucarii si jocuri
Hrana si articole copii
Scutece si servetele
Rechizite si papetarie
Vezi toate produsele
Genti & Accesorii
Bijuterii
Ochelari de soare femei
Ochelari de soare barbati
Top Branduri Genti
Top Branduri Bijuterii
Rame ochelari
Vezi toti ochelarii de soare
Imbracaminte
Ceasuri de dama
Top branduri Ceasuri de Dama
Ceasuri barbatesti
Top branduri Ceasuri Barbatesti
Vezi toate ceasurile
Nutritie & Suplimente
Branduri
Curatenie si intretinere
Bucatarie si servirea mesei
Textile camera
Covoare
Decoratiuni
George Mihail ZamfirescuSfanta mare nerusinare. Volumul 1. Editia 2021
în Pickup Point de la 599.99 MDL
în 14 de zile
înainte de plată
Spectacolul uman este savuros in mahalaua lui Zamfirescu, chiar daca autorul pare sa-si cliseizeze personajele punandu-le o eticheta pe care acestea si-o asuma pana la capat. Georgiana Sarbu, in lucrarea sa dedicata mahalalei literare, considera ca oamenii Barierei se limiteaza la un rol prestabilit, victime ale unui portret-robot de la care nu trebuie sa se abata. Desigur ca exista uneori previzibilitate in gesturile mahalalei, dar nu inseamna ca personajele nu au o doza de imprevizibil, un element surpriza care sa le scoata de pe traseul prestabilit. In Sfanta mare nerusinare, imaginea personajului se nuanteaza.
"Starpiciunea cu barbia adusa spre nasul coroiat si gura stransa, creata, peste gingiile fara dinti" are un trecut, in care se ineaca averea si frumusetea pierdute. Perceptia asupra personajului se modifica si pentru ca naratorul, mimetism din dragoste, este dispus sa preia perspectiva Fanei: "Pai daca ai fost bogata si sanatoasa, cum sa nu urli si sa nu blestemi, cand te vezi oloaga, in carucior si mai ales in palimarul de la casa cu nebuni". Dupa aceasta imprietenire sub protectia fetei, Tinca isi dezvaluie conceptia despre structura duala a fiintei umane pe care nu o percepe ca pe un homo totus. Daca trupul este macinat de trecerea timpului in ciuda aparentei straluciri si statornicii, sufletul "scapa, ca el nu-i frumos si nu poate fi ucis, ologit sau orbit. Sufletul e ca Dumnezeu: nimic nu-l atinge ca-i fara moarte".
Am aprecia părerea ta! Evaluați acest produs
Nu există comentarii de la alți utilizatori.